Dag 10: 7 augustus 2013

7 augustus 2013 - Mono Lake, California, Verenigde Staten

Vandaag onderweg naar monolake waar we een nachtje aan het water proberen te staan.

de weg ernaar toe gaat dwars door Yosemite parc. Dus wederom prachtige natuur. Bergen en bomen en rustige weg: ideaal. Het aparte vind ik dat de grondbegroeiing er niet is. Dus je ziet overal bomen maar tussen door stenen en rotsen. Het geeft een luchtige aanblik.

Het hhogste punt waar we over heen gaan is meer dan 9000 ft ofwel rond 3100 meter. Je ziet hier op de toppen nog sneeuw liggen.

vandaar dat het hier ook wat kouder is. De komende dagen zullen we hier nog naar snakken...

Onderweg zien we boomstammen met aan de onderste helft afgekrabbelde boomstam. We hebben de beren niet gezien maar ze zijn er dus wel. Ook las ik in een schrijven van het parc dat er berg leeuwen zijn. Je mag niet wegrennen maar je moet aanvallen: stenen gooien, gillen en als je klein bent op de nek van een ander gaan zitten zodat je groter lijkt. Aangezien ik de kleinste ben zie ik mezelf al op de nek van cas zitten....Als je aangevallen wordt moet je terugvechten. Fijn die tips.....

Onderweg komen we een zoetwater meer (dat weten we omdat emy even geproeft heeft :))tegen. Prachtig en zo rustig. Dat zou in europa niet kunnen. Dan zou het vergeven zijn van de mensen. Hier zijn we bijna alleen....

Bij momolake lukt het niet om in de natuur aan het meer te staan, zonder dat we er alleen staan. Dat willen we niet. En het is te laat om Marleen even te wappen  om het te vragen :)

Dus we staan op een kleine, maar schattige camping. En ja er is wifi. Dus als onze apparaten na ruim een week weer aan kunnen trekt volgens mij het hele wifi netwerk van monolake en omgeving samen......

het valt me wel tegen in het land van alle mogelijkheden hoe vaak je op wifi kan. En als je het hebt wekt het niet of heel traag. Daarom loop ik ook achter in het schrijven maar vooral de foto's uploaden. Dat is een ramp....